torsdag 2 april 2015

Påskveckan

På tisdag fick vi höra av Leopold att påskharen varit på skolgården och gömt påskägg. Det blev en intensiv jakt på de gömda äggen och de sista påskäggen var minsann inte lätta att hitta. Rävarna var mycket glada över den här överraskningen som påskharen ordnat för klassen. TACK påskharen för att du tog dig tid att komma till skolan!

Här är några bilder på glada Rävar som har fått ett ägg fyllt med populära glaskulor.

































På svenskalektionerna har vi skrivit brev till Norge. För ett par veckor sedan fick vi nämligen brev av Christels norska elever och nu har vi svarat på dem. Det har varit roligt och spännande att få brev skrivna på norska och det har ibland varit en utmaning att läsa och förstå norskan, men eleverna har varit jätteduktiga på att svara på frågorna, berätta om sig själva och komma på intressanta frågor att ställa till de nya, norska brevvännerna.



På onsdag påminde många elever mig om att det var 1 april och redan från morgonen skämtades och lurades det till höger och vänster. Efter lunch såg jag min chans att lura Rävarna, så jag förklarade sakligt för dem att Giraffernas stolar är i dåligt skick, att nya stolar har beställts, men att vi Rävar fram till påsk kan klara oss utan våra stolar. Alla Rävar tyckte att vi kunde låna våra stolar till Girafferna och ställde gärna upp med att bära dem över till Girafferna. I en lång rad gick vi alla iväg med våra stolar och utanför Giraffernas klassrum fick jag sedan till min glädje utbrista: APRIL, APRIL! :)



På torsdag gick vi iväg till kyrkan för att ta del av påskens händelser. Några från Eftispersonalen hade förberett ett litet skådespel, vilket gjorde att det var lätt för oss att hänga med i det som prästen berättade. Rävarna uppträdde till sist med sången Dina händer är fulla av blommor. Även om det var flera Rävar som var borta den här dagen så hördes sången i hela kyrkan.




















På torsdag var det även dags för det traditionella Chicken racet. Många elever hade klätt sig i gult och det var en otroligt bra stämning på skolgården inför start. Eleverna sprang ivrigt iväg och jag tror att alla Rävar kom i mål på rekordtid! BRA JOBBAT Rävar! Jag är så stolt över er! 

Jag hoppas att ni alla får ett skönt påsklov, att ni hinner ladda batterierna och att ni äter god påskmat!




GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar